Wednesday, October 09, 2013

Kenyataan Akhramsyah Sanusi, Calon Ketua Pemuda, Tentang Tohmahan Tony Pua Terhadap Utusan Dan Pendaftar Pertubuhan (ROS)

KENYATAAN AKHBAR
Tarikh : 10 Oktober 2013 Masa : 9.00 pagi Tempat : Sunway Hotel, Seberang Perai, Pulau Pinang

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera.
Terima kasih di atas kesudian rakan-rakan media untuk hadir ke sidang media hari ini.
Sidang media ini diadakan dengan tujuan untuk menyatakan pendirian saya mengenai isu penghinaan Ketua Publisiti DAP, Tony Pua ke atas Pendaftar Pertubuhan (ROS) dan akhbar Utusan Malaysia.


Anjing Yang Setia

Tony Pua mungkin tersilap merujuk gelaran "anjing" kepada ROS dan akhbar Utusan Malaysia itu, yang sebenarnya ditujukan kepada dirinya sendiri kerana beliau dilihat begitu setia dan konsisten ‘menyalak' demi mempertahankan tuannya dalam parti DAP. 

Sebagai graduan salah sebuah universiti tersohor di dunia, adalah agak meragukan sekiranya Tony Pua tidak faham punca sebenar (root cause) tentang isu pemilihan CEC berbanding dengan pemikiran seekor anjing.

Untuk makluman semua, yang buat pemilihan CEC adalah parti DAP, yang tidak menghantar surat jemputan kepada perwakilan adalah di kalangan pengurusan tertinggi DAP, yang tidak tahu menggunakan perisian Microsoft Excel adalah juga di kalangan pengurusan DAP dan yang paling penting aduan yang dibuat kepada ROS adalah dari kalangan ahli-ahli DAP sendiri.

Justeru itu, mengelarkan ROS dan Utusan Malaysia sebagai ‘anjing' UMNO dan mengaitkan ketiga-tiganya adalah satu perbuatan yang bertentangan dengan logik akal manusia. Ini berbeza dengan tabiat dan pemikiran seekor anjing yang pasti akan menyalak setiap kali tetamu datang ke rumah tuannya, walaupun sebenarnya tetamu tersebut adalah daripada kalangan saudara terdekat tuannya.

Perlu diingat UMNO dahulu pun pernah diharamkan ROS pada tahun 1988. Ini menunjukkan kewibawaan dan profesionalisma ROS dalam menjalankan tugasnya memantau pertubuhan-pertubuhan termasuk DAP juga.

("Maybe Oxford grads are just good to be barking dogs", which I believe it is not true)


Kesimpulan

Saya secara peribadi serta mewakili rakan-rakan Pergerakan Pemuda UMNO dari seluruh pelusuk tanahair ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada pihak ROS yang telah menjalankan tugas mereka berdasarkan aduan-aduan yang dibuat oleh ahli-ahli DAP. Ini menunjukkan bahawa walaupun sebagai agensi kerajaan di bawah pentadbiran parti Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO, ROS tidak memilih bulu dalam melaksanakan tugas yang telah dipertanggungjawabkan kepada mereka walaupun aduan-aduan tersebut dibuat oleh ahli-ahli parti pembangkang sekaligus menunjukkan ketelusan, kepercayaan dan kebergantungan rakyat kepada agensi kerajaan yang selama ini dilabelkan dengan pelbagai persepsi negatif.

Kami juga ingin menzahirkan penghargaan dan terima kasih kepada akhbar Utusan Malaysia yang berterusan melaksanakan tanggungjawab sosialnya dalam membawa suara akar umbi ahli DAP yang mahukan satu proses pemilihan parti DAP dijalankan secara telus, walaupun selama ini Utusan Malaysia seringkali dikaitkan sebagai milik parti UMNO dan hanya membawa suara orang Melayu sehingga dituduh sebagai akhbar bersifat rasis. Kini terbukti tuduhan tersebut tidak benar kerana Utusan juga menjadi penyambung lidah dan keluh kesah ahli-ahli akar umbi DAP yang majoritinya bukan Melayu.

Sebagai seorang ahli UMNO, sebuah parti yang meletakkan kesucian agama Islam sebagai salah satu asas penting dalam penubuhan dan perlembagaannya, saya mendesak Tony Pua memohon maaf secara terbuka kepada seluruh ahli UMNO, kakitangan ROS dan kakitangan Utusan Malaysia di atas tindakannya yang begitu biadap dan celupar sehingga melangkaui batas serta nilai-nilai murni kehidupan masyarakat yang selama ini hidup harmoni dan memahami serta menghormati pegangan agama masing-masing serta sensitiviti antara pelbagai kaum.

AKHIR SEKALI, SAYA INGIN MENGESYORKAN AGAR SETIAUSAHA AGUNG DAP, YAB LIM GUAN ENG, MELETAK JAWATAN ATAS KEGAGALANNYA MENTADBIR DAP SEHINGGAKAN MENGAKIBATKAN DAP KINI DI AMBANG PEMBATALAN PENDAFTARANNYA. MUNGKIN TUGAS YAB LIM SEBAGAI KETUA MENTERI PULAU PINANG TERLALU BERAT UNTUK DIPIKUL BERSAMA DENGAN TUGAS SETIAUSAHA AGUNG PARTI DAP, WALLAHUALAM PUNCA KEGAGALANNYA, TETAPI JANGANLAH BIARKAN PEMIMPIN PARTI DAP LAIN MENJADI MANGSA SEMATA-MATA UNTUK MENUTUP KECACATAN PERLAKSANAAN TANGGUNGJAWAB YAB LIM SEBAGAI SETIAUSAHA AGUNG DAP.

"Demi Agama, Bangsa dan Tanahair"


Yang Ikhlas,

AKHRAMSYAH MUAMMAR UBAIDAH BIN SANUSI

6 comments:

Anonymous said...

sapot akhramsyah ganti KJ .. umno perlu kan melayu yg brani mcm ni

Anonymous said...

MULTI TONGSAN TONGKANG TURUN CINABENG KEBANGGAAN CINION BANGSAT

Tony Tumpel contoh terbaik .Tony Tumpel ayam tambatan Ah Beng ,anak unker kit.

Apa lagi Tony Tumpel mau ?

Mau jadi quarellsome ,mau cari pasal,mau cari isue ?
Nak main mercun seludup nilaian ratusan ribu ringgit.
Nak berjudi haram buka cyber cafe.
Nak gasak tanah.(free)
Nak gasak pasir.(free)
Nak cetak surat khabar vernakular,bahasa dong zhong,caci Melayu.
Nak gasak balak.(free)
Nak impot betina amoi dari tanah besar
Nak pangkat Tan sri dato Seri dato seri utama Dato, sanggup beli pangkat darjah datuk mindanao dan SULTAN melaka.
Nak buat kilang haram.(free)
Nak sedut lpg gas disel petrol tukar jenama subsidi ke non subsidi harga mahal.
Nak jual barang tiruan tipu seludup.
Nak pakai amah indon,siang dan malam.Tak mau kasi makan,tak bayar gaji.
Nak elak bayar tol,tukat tiket.(free)
Nak elak bayar cukai,lari cukai,tuntut BR1M,tipu tada kerja.
Nak cetak sendiri lencana cukai jalan.
Amat gemar dan seronok pakai stiker sampai dua tiga kalimah hikmat tangkal POLIS PDRM Bekas Polis(asal kan ada polis),tapi caci PDRM POLIS anjing dan rasuah.
Nak buat makanan tiruan campuran kimia.Tak sijil halal,cetak tipu halal logo,pakai nama PAU AHMAD.
Nak sekat orang melayu buat bizness sarang burung,tak mau jual barangan keluaran melayu.
Buat bizness sebesar mungkin ,herdik-- melayu tak pandai,tak layak,ta ada kelulusan.
Melayu tak mau,duit Melayu mau,kalau blih,free punya duit.
Nak jual disel gred super di tengah laut,cakap ta ada ikan.
Nak buat kilang haram buat barang gantian tiruan motor kar motor sikal.
Nak buka tanah ladang sayur haram di cameron highland,fraser,lojing.
Nak buat makmal dadah di condominium,tipu semua orang dia orang kaya.
Nak mohon paspot antara bangsa 3 bulan sebelum raya lunar TIAP TAHUN.
Nak masuk tender ali baba
Nak masuk daftar pembekal MOF ali baba,tak mau bayar komisen,lari projek kerajaan,buat pasang aluminium sub standard di bumbung masjid surau hospital.
Nak minta subsidi gas dari Petronas dan minta TNB wajib beli bekalan letrik,dah jadi kaya,semua tan sri satu keluarga desak kerajaan tarik balik subsidi,mereka sekluarga dan menjamu 3 TUN melayu di hotel majistik kepunyaan keluarga .
Nak buat kilang besi di selangor dan mintak tak payah , tak mau bayar bil letrik TNB berjuta juta RM.
Nak buat pasangan paip air haram dan CURI air ratusan ribu RM.
Nak buang sampah sisa toksik di rata tempat,tak mau bayar bil pelupusan.
Nak buat ladang ternak babi dan buang sisa kumbahan toxik ke parit longkang dan sungai.
Nak sekolah sendiri punya bahasa tapi sedut duit kerajaan(ah jib Gor bagi plak tu)
Beranak di tanah ini, tau mau guna bahasa tempatan, pakai bahasa impot,Amoi pun impot.Jenis bangsa ini ternakan yang Vivian/alvin..
Nak kontrak SeBESAR BESAR dari orang melayu yang mereka benci,dengki,caci dan maki hamun.
Nak cepat kaya---caci Malaysia,tak bolih buat duit.
Buka syarikat EMAS Geneva,tolong pelabur tipu diri sendiri,bawa lari duit luar negara,marah kerajaan kerana tangkap dia buat salah.
Bila sudah kena tangkap:
Dia tanya balik "APA SALAH" "MANA ADA SALAH" ,"SEKARANG lu apa MAU,"" sapa lu punya boss ?"
akibat kesemua itu dan 1000 dalil,mereka memegang harta terkumpul RM45BILLION RM.
Jenis apa ini primitive pig.
Apa lagi Toni aka sahabat KJ mau ?
ya,Toni sahabat KJ/melaui Reginna lee.
pendatang lama guna/exploitasi pendatang baru dari indon india myanmar sri lanka vietnam filipin bangla thailand nigeria bosnia irak nigeria tanah besar laos kambodia mencecah jumlah terkini 4 juta orang.Ng Yen Yen mau impot lagi amoi 2014.Nazri ok nak bawak 36 juta lagi dari pelacur amoi . demi untuk 100 biliion AS$.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Akram, how do I email you? (Datuk Radzi)

Anonymous said...

Salam Saudara Akhramsyah,

From the day you announced for candidacy in Youth Chief race, I followed with an interest.

I do hope at least there will be a tight race between you and KJ. I believe most of UMNO members share the same aspirations like yours. Bring back Malay Agenda to UMNO. Transform UMNO to the glory old days. Unfortunately, my assumptions proved completely wrong.

I would like to share my view as an outsider. The outcome reflect the UMNO members vision. Looking at the polls result last night left me speechless.

What is going on with the grassroots? Are they really that blind? How severely UMNO has corrupted? Into what degree? I could not agree more with Tun M statement, "yang tinggal dalam UMNO semua bodoh. Yang profesional ramai dah pi PAS dan PKR."

Conservative vs liberals. Liberals appear to be the winner. Decisive and absolute winner. Yesterday was a sad day for the Malays survival. We knew the polls results. Please do not disappointed with your defeat. It was an honorable defeat.

I believe the majority of Malays outside of UMNO are supporting you. We are the conservative one. The Malay nationalist. Those who remember our roots. Where we are from. Our faith as a Muslim.

Without a doubt, UMNO still did not learn their lesson in GE13. I believe the time has come for the Malays to teach UMNO in the next GE.

A.M.U
Hidup Melayu!!

Anonymous said...

Yup setuju....harap akhramsyah tambah penyokong baru dr luar. Yg dlm umno 80% perosak, kaki bodek dan tak boleh diselamatkan... kitavyg di luar nk join umno dan bawa agenda melayu dan islam agak susah....kita disekat. Mereka lebih rela umno di penuhi pak turut, tunggul kayu, talibarut dan sibebal!!

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Tangential Malay Search Results