Thursday, April 02, 2009

PR Berbedil Basi, BN Bersenjata Olahan Baru & Berkesan Kembali...

Dalam mana-mana peperangan malah peperangan, pengenalan teknologi baru mungkin memangkinkan perubahan nasib di medan pertempuran. Ini berlaku apabila sanapang Enfield mula digunakan pihak Bersekutu sewaktu perang saudara Amerika Utara, semasa lingkaran keretapi menjadi kelebihan Prussia membentuk negara Jerman bersatu mahupun apabila bom atom diletupkan di Hiroshima dan Nagasaki.

Di pertempuran PRK-PRK "2 Bukit dan 1 Batang", fenomena ini kelihatan berlaku. Pakatan Rakyat (PR) kelihatan hanya berupaya menggunakan senjata serta bedil lama yang sudah pun basi, seperti YB DS Nizar yang derhaka, YB DS Anwar al-kerusi tak ke mana dan kisah nasib seorang pelacur Mongolia. Dalam pada itu, mereka menidakkan dengan hampa kedatangan senjata-senjata baru serta lama yang berkesan bagi digunakan pihak BN.

Khususnya, DS Najib Tun Razak akan bakal tiba di medan pertempuran bukan sebagai Timbalan Presiden parti, tetapi sebagai Perdana Menteri yang membawa wadah dan harapan baru untuk rakyat Malaysia. Insya'Allah, ketibaan 'senjata' ini akan disusuli kembalinya Tun Dr M yang masih berkesan bedilnya untuk berjuang di pihak BN. Keghairahan rakyat terhadap pembaharuan BN ini begitu ketara apabila Dato' Mukhriz yang baru kalah pemilihan Pemuda pun disambut meriah!

Kekuatan BN menjadi-jadi apabila ditambah lagi senjata-senjata TS Muhyiddin yang boleh berbicara ekonomi bersama masyarakat Cina, DS Zahid Hamidi dengan upaya berseloroh di kampung dan 'Kak Jat' berloghat Utara. DS Hishamuddin pun gagah kembali membicarakan pendidikan. Blogger ini terkedu apabila 2 Naib dan 1 Ketua Wanita baru ini bersama menerusi telefon di Analisis Awani semalam! (Ulang siaran Jumaat 11.30pm serta Sabtu 8.30am, 12.30pm dan 4.30pm!)

Harapan PR adalah BN tersilap langkah dengan mengeluarkan juga senjata-senjata usang mahupun 'makan diri' yang bedilnya sering terkena BN sendiri apabila digunakan semasa PRU12, PRK Permatang Pauh dan PRK KT. Diharapkan DS Najib dan general-general setianya tahu untuk menjauhkan kempen BN kali ini dari baur kekalahan, kelembapan mahupun rasuah!

Akhir kata... apalah PAS, DAP dan PKR, kalau nak menang pun, adakanlah kekuatan sendiri! Janganlah dok harap BN lemah sahaja!

3 comments:

azmande said...

Kesian, kesian...senjata baru bleh kena bedil dgn bedil basi....ni apa cerita ni....

Unknown said...

Salam.. Senjata ke marker ni?.. kalah lagi.. MSM tolong, blogger tolong, Tun M tolong but yang Tun M tak turun menang pulak!.. Y?.. Y?..Y?.. Clear Signal isn't?

ibrahim said...

You must be talking throuh your arse. Are u immoral/blind/dumb not to see the baggage our new PM carries with him into the PM chair. U r simply an umno no good taksub. Where have all the morality/correct values of umno members gone to. Or are u just desperate enough to remain in power by electing someone whose integrity is at stake. Bukan semua orang yang nampak cantik di luar, cantik di dalam. If u are a member of umno you r indeed a liability to umno. U will be responsible for the demise of umno. Good looks should not be the foremost criteria in electing a leader. Umno members must out of ideas and absolutely have lost your sense of values. Not many people will want to visit your site.

Tangential Malay Search Results