Tuesday, May 04, 2010

MENARIK! Isu Penembakan Aminulrasyid Lebih Dipentingkan Rakyat Dari Mana-Mana Apa-Apa Hal Tentang Pak Lah!

Jurublog begitu terkedu apabila melihat sambutan pembaca terhadap isu Aminulrasyid Amzah yang kelihatan begitu popular dan menerima banyak komen walau di blog yang tidaklah seberapa ini. Lebih hebat lagi, isu penembakan tersebut lebih deberi perhatian warga maya Malaysia dari beberapa skandal yang melibatkan mantan PM kita, Pak Lah! Ini walaupun skandal tersebut melibatkan kerugian Ratusan Ribuan Juta khazanah negara seolah-olah dari kecuaian!

Melihat kembali isu-isu lain yang terkini, walaupun ada isu hangat menyentuh peribadi dan politik seperti skandal tuduhan pembayaran PAS kepada blogger untuk memperleceh Pak Lah (dan lebih menarik kepada jurublog sebagai antara yang menghentam Pak Lah free dahulu, siapa yang membayar blogger tersebut untuk menuduh PAS sedemikian!), Rakyat seolah-olah cukup matang untuk menyedari yang isu tersebut tidak cukup relevan untuk diberi perhatian.

Untuk memastikan perkara di atas, saya telah meletakkan kotak undi di sebalah atas kiri blog ini bagi pilihan pembaca blog. Dipersilakanlah mengundi untuk memberi jurublog serta pembaca lain sedikit pemerhatian tentang isu yang benar-benar dekat di hati rakyat yang seumpama mereka yang sudi melawat blog ini. War-warkanlah juga kiranya sudi.

Sebagai 'control option', jurublog telah menyertakan juga satu isu skandal kerugian Pos Malaysia yang disebut oleh Tan Sri Adam Kadir, bekas Pengerusinya, baru-baru ini. Juga disertakan adalah kedua-dua pilihan untuk merangkumi pandangan alternatif tentang skandal blogger berbayar untuk peleceh Pak Lah.

jurublog berharap ini akan memberi statistik lebih jitu bagaimana nasib arwah ~15 tahun jauh lebih dipentingkan Rakyat dari Pak Lah...

1 comment:

Detguaq said...

Tiada yang lebih penting dari World Cup yang dah tak berapa hari lagi...
He he he...Kalau yang jual blok L&M tu boleh berkongsi dgn pemilik Blok K&J untuk sponsor tiket bola, mungkin ramai yang akan berkata ...PAKLAH BIJAAAAKKKKK!!!!!

Aku kata BIJAK TAIK MINYAK!!!!

Tangential Malay Search Results