Tuesday, September 16, 2008

Tahniah Anwar Ibrahim... 16 September 2008 Dalam Kenangan...

Belum tamat lagi pun 16 September, namun jenaka tersebut sudah pun berlegar rancak di ruang pesanan sms rakyat Malaysia:

Akhirnya kejayaan berpihak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim pada jam 2.45 petang tadi, dengan mendapat loncatan 30 kerusi plastik dan sebuah kabinet besi dari Pusat Perabot Courts Mammoth. Beliau telah mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri di hadapan GAMBAR Yang Di Pertuan Agong di rumahnya di Segambut. Turut hadir pimpinan tertinggi Parti PKR, DAP dan serpihan PAS 'liberal' bersama wakil Majlis Peguam. Syabas diucapkan...

Namun dalam kegirangan, teman-teman dalam UMNO dan BN harus bersyukur dan waspada akan begitu hampirnya Anwar mengecapi kejayaan. Masalah kita yang terkini sekali adalah kelekaan yang mungkin menyusupi riak, dilaukkan pula dengan kesediaan Pak Lah untuk mengakui kegagalan Anwar hasil usahanya. Ini walaupun tindakan Pak Lah sendiri tempohari dengan permainan ISA yang separuh masak dan tidak berkesan hampir menjahanamkan segalanya.

Anwar gagal sebenarnya kerana sudah ada harapan baru meniup, menyinar, menembusi kegelapan UMNO semenjak akhir minggu lepas. Kegagalan Anwar disebabkan kejayaan Tan Sri Muhyiddin membawa harapan baru yang Tun Dr M kini bersedia kembali ke UMNO bagi membantu KuLi dalam usaha menumbangkan Pak Lah dari tampuk kuasa.

Perjuangan masih belum selesai... dan masyarakat yang ikhlas mahukan perubahan juga pasti gembira melihat seorang gergasi sudah semakin bangun mengasah kuku dan menyuarakan wadahnya...

1 comment:

Intan said...

janji tggl janji je...

Tangential Malay Search Results