Thursday, June 04, 2009

Kalau Tugas Timbalan Menyokong Presiden, Dan Presiden Mahukan Kerajaan Perpaduan, Jadi...?

Oleh kerana saya naik seronok tengok pelbagai jenis cyber-trooper membidas posting saya yang lepas tentang perebutan jawatan Timbalan Presiden PAS (sampai bukan saja cyber-trooper Husam/Anwar, tapi siap cyber-trooper KJ UMNO pun masuk campur...!!!), di sini ingin saya teruskan pemerhatian saya. Persoalan yang ingin saya timbulkan adalah:

Lazimnya, Timbalan Presiden bertugas menyokong dan membantu Presiden dalam menjayakan misi serta visi organisasi. Timbalan Presiden tidak berperanan membangkang Presiden. Walaupun lazimnya wujud kegeseran kerana Timbalan menjadi pengimbang dari fraksi lain dalam organisasi, namun tugasnya tetap menyokong. Atas dasar ini, lojikkah Datuk Husam Musa dipilih sebagai Timbalan Presiden PAS?

Sekali lagi, saya ingin melihat yang di atas dari kacamata UMNO... mengkaji... Timbalan Presiden PAS manakah bakal paling menguntungkan UMNO?

Yang mencadangkan rapatnya PAS dengan UMNO dengan tujuan mewujudkan kerajaan perpaduan ummah Melayu Islam di Malaysia adalah Hj Hadi, yakni Presiden PAS sendiri. Satahu kita, Nasharuddin Mat Isa sebagai Timbalan hanya menyokong usaha Hj Hadi. Tetapi, yang jelas menentang ide ini adalah Husam. Tetapi Husam tak pula mencabar Hj Hadi, tetapi mencabar Nasharuddin pula dan menghamburkan tuduhan pelbagai ke arah lawannya.

Dengan melakukan demikian, adakah Husam juga bertindak menentang usaha Presiden PAS menuju perpaduan UMNO dan PAS? Oleh itu, mungkinkah Husam sebenarnya mahu mencabar Hj Hadi sendiri, tetapi kerana kemungkinan besar kalah, beliau bertekad mencabar Nasharuddin sebagai proksi Hj Hadi? Kalau begitu, ini bermakna sekiranya Husam menang, Hj Hadi akan menerima Timbalan yang berperanan pembangkang kepada beliau, bukan penyokong!

Makanya, sekiranya Husam menang, kemungkinan besar perpecahan besar akan bermula di PAS dari peringkat teratas sekali! Husam tidak mungkin dapat meyakinkan Hj Hadi yang kemenangannya kerana majoriti orang PAS menolak ide kerjasama dengan UMNO. Ini kerana Hj Hadi tetap menang tanpa bertanding walaupun cadangan perpaduan tersebut adalah usaha beliau sendiri!

Tambah pula, Husam, sama seperti tokoh-tokoh pro-DS Anwar yang lain seperti KJ PAS, yakni Kamaruddin Jaafar, kian melonjak naik nama akibat keupayaan mereka membiaya pembangunan PAS. Pembukaan Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur dahulunya tak tercapai, sehinggalah Husam mencadangkannya dengan sokongan beg duit dari KJ PAS, secara tidak langsung dari DS Anwar juga pastinya! Ini kan cara sesetengah orang UMNO naik, bukan cara orang PAS!

Hai, jadi apakah agaknya rencana Husam sekiranya menang? Pemimpinnya, DS Anwar, masih belum ada parti. Mungkinkah beliau akan menghidupkan ide lama arwah Datuk Fadhil Noor untuk menjemput DS Anwar untuk menyertai PAS, sekaligus membenarkan DS Anwar merampas kedudukan Presiden PAS dari Hj Hadi kelak? Wallahualam... Tapi untung juga UMNO sekiranya Presiden PAS suatu hari merupakan seorang peliwat! Parti Islam apa macam tu?

Tapi takpa, setakat ada Husam sebagai Timbalan Presiden PAS pun dah cukup cantik untuk UMNO. Dah lah pembangkang kepada Presiden PAS, anak didik setia peliwat pula tu! Bagus PAS... Husamlah pilihan UMNO untukmu... hihihihi...

2 comments:

A Voice said...

KJ bolehlah di sebut sebagai quite smart chap. Note the word, quite smart. You have to be orang lama to spot the idiocrasy of his words.

However, his cybertroopers are just absolute morons and uneducatable. I guess thats what cybertrooper are for. Main cakap tanpa guna otak dan tak berseni.

Where did he get them for hire? Rubbish dumb drug addicts or daredevil mat rempit.

PARPUKARI said...

SALAM BRO, KJ PUNYA CYBERTROOPERS SEMUA SEKOLAH TAK TINGGI, BANYAK BIOL DARI YANG BIJAK! MUAHAHAHA

DENGAN IZIN SAYA NAK MINTAK SEMUA PEMBACA BUDIMAN SUPAYA MEMBACA ARTIKEL INI DAN EDARKAN PADA SEMUA! SEJARAH TIDAK BOLEH DI PADAM!

http://parpukari.blogspot.com/2009/06/reid-commission-original-document.html

Tangential Malay Search Results