Saturday, August 29, 2020

Kita Sudah Menang...

Kita yang penyokong Calon Pokok, Amir Khusyairi, sudah menang. Sebelum kita tahu keputusan kita tahu kita sudah menang. Bagi kita-kita yang dahulunya Bersatu, kemenangan bermula 3 minggu sudah, dan kemenangan dikecapi berganda-ganda sehinggalah ambang selesainya mengundi di PRK Slim.

Kita menang dengan terpilihnya Calon yang tepat, dengan talian utuh ke penduduk Slim melalui ibunya, sekaligus dari segi keterampilan, kelayakan serta keupayaan pada usia cukup muda sehinggakan ramai teruja. Kita menang memilihnya dari pilihan sekurang-kurangnya 4 Calon yang ada kesemua ada kekuatan sendiri, termasuklah mendapat sokongan Calon pilihan Kedua sebagai Wakil Calon.

Kita menang dengan persediaan jentera dan pergerakkan dari sejurus sebelum penamaan calon sehingga kini, yang diakui kesemua penggerak pasca-Bersatu, merupakan usaha yang jauh lebih mantap dari waktu PRK-PRK sebelumnya. Apa-apa kelemahan yang memincangkan kita pada PRK Semenyih dan Tanjung Piai terutama sekali Alhamdulillah sebehagian besarnya dielakkan pada kali ini.

Kita menang dengan semakin bertambahnya kemunculan kawan-kawan Bersatu dari seluruh negara sepanjang perjalanan kempen, sehinggakan tiada tugas yang tak terlaksana. Hadirnya kita semua juga sukarela, membayar kos perjalanan dan belanja berkempen sendiri, kembali berkorban untuk perjuangan, kembali ke sifat lama yang seolah-olah dilupakan oleh warga Bersatu pada PRK-PRK lepas.

Kita juga menang dengan mempereratkan serta menambah susunan persahabatan yang ada, bukan sahaja dari kekawan lama di Pakatan Harapan, tetapi juga dari kalangan pemimpin PAS yang jelas berkongsi kerunsingan mereka apabila melihat pemimpin-pemimpin mereka bersekongkol dengan penyangak. Kesemua, baik PH, mahupun PAS, kini sedar, kita yang bersama Tun M menolak PNkhianat mandat rakyat.

Kita menang sekali lagi apabila Pokok sebagai proksi Pejuang, lebih terserlah dari pelbagai aspek berbanding BN di PRK Slim. Inilah mimpi ngeri bagi UM NO, yang kita tak perlu suatu parti yang formal pun untuk menentang mereka. Ketumbukan Pokok di PRK Slim bukan disatukan melalui parti tetapi suatu Prinsip Perjuangan, yang mudah dibahasakan sebagai Perjuangan Tun, tetapi bila dihayati, ia berlandaskan kebenaran.

Kita sudah menang Alhamdulillah... apa pun keputusan akhirnya, kita sudah menang... namun Perjuangan Belum Selesai...

Ikhlas,
Akhramsyah Muammar Ubaidah Bin Sanusi
Mantan Ahli Bersatu #007

11 comments:

Anonymous said...

Pada walaun unta #007 bagi lah sedikit taskirah dan sikit peringatan pada atok kau tu. Jangan batuapi kan momokkan atok lagi.

Kasihani lah dia.

Sesungguhnya aku sudah mengingatkan atok kau wahai walaun sekelian..¡!

Lompat Parti Dia ‘Kerana Demokrasi’, kira ok.. amalan demokrasi seperti katak UMNO dolu.

Bila Lompat Keluar Parti Dia ‘Kerana Duit’

Walaun unta sekelian, Tolonglah bawak Atok berubat makin hari makin teruk dah..

Nampak dah tanda – tanda tu.. dah teruk sangat dah.. tanda tanda makin dekat sangat tu...!!

Sebelum ini dia tuduh orang Melayu tak mengamalkan Islam sebenar..

Jadi kalau nak tahu macam mana Islam sebenar tengok sahajalah keluarga Atok.

Itulah ukuran Islam sebenar.

Lompat masuk parti dia = berhak, ini demokrasi.

Lompat keluar parti dia = ohhh itu semua kerana duit.

Apabila Allah tidak mengkehendaki kita lagi :

Allah akan sibukkan kita dengan urusan donia.

• Allah akan sibukkan kita dengan urusan anak-anak.

• Allah akan sibukkan kita dengan urusan perniagaan.

• Allah akan sibukkan kita dengan harta doonia.

• Allah akan sibukkan kita dengan mencari pengaruh pangkat dan kuasa.

Sesungguhnya mati itu benar, alam kubur itu benar, pertanyaan munkar dan nakir itu benar, mahsyar Allah itu benar, syurga dan neraka itu benar.

Sesungguhnya sehari ke sehari kubur makin mendekat rumah makin menjauh..

Makin tua nyawa dihujung yang sangat senja makin tambah parah perangainya..!!


ini blog baru ka...!?

Anonymous said...

Bab nak menyedapdkan hati, memanglah kau dah menang!

Anonymous said...

Meroyan ;p

Anonymous said...

Hmm....kesian.....Ahh....kesiaan......Ohh.......kesiaaan.....baru nak timbul dah kena downkan...

Anonymous said...

Bossku berkempen di Slim Atok pun berkempen juga di Slim majority makin tinggi... kikiki malas nak komen panjang laah kempen Bossku vs Atok kat Slim... kikikiki... kang tolis lelebih rasa takbur dan riak plak.. kikikiki..

Anonymous said...

Hmm.. itu ayat2 bila kalah. Kalau menang, agaknya mau pengsan semua blogger PH/PejuWang/RBA D4Pigs ni.. kikikiki.
Sementara itu.. Atok termenung panjang sambil mengusap kepala Boboi. Katanya, 'sabar nak'... kikiki

Anonymous said...

Analisa PRK Slim River - Tun sila berundur secara terhormat kali ini sebelum tindakbalas kuat dari rakyat

BN menang di kesemua 13 Pusat Daerah Mengundi (PDM)

BN berjaya memenangi 61.28% undi di PDM Sungai Slim Utara. PDM ini amat signifikan kerana lebih 60% pengundinya adalah daripada kaum Cina. Pada PRU14, BN hanya berjaya memenangi 17.9% undi di PDM ini

Bagi PDM Ladang Sungkai yang memiliki 83.56% pengundi India, BN berjaya memperoleh 68.3% undi. Peratusan ini jauh lebih tinggi berbanding gabungan peratusan yang diperoleh PAS dan UMNO pada PRU14 iaitu sebanyak 29.7%

Ini bermakna bukan sahaja Melayu, tetapi rakyat seluruh kaum telah meninggalkan pembangkang – memberi bayangan bahawa rakyat tidak percaya bahawa Muafakat Nasional bersifat perkauman

Anonymous said...

TANGKAP DAN DAKWA TUN LIM GUAN ENG TOMMY TOMAS SEGERA

Pertubuhan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), Majlis Perundingan Melayu (MPM) dan NGO-NGO Islam mengingatkan ahli-ahli politik berhenti mencampuri urusan politik dalam perundangan negara.

Ini termasuk amalan pendakwaan terpilih di dalam badan perundangan negara.

Pengerusi Biro Politik MPM, Shahbudin Embun berkata, sekiranya sistem perundangan negara dikawal oleh ahli birokrat.

Malah katanya, sistem perundangan negara merupakan Badan Perundangan dan Sistem Kehakiman Negara yang sepatutnya bebas dari sebarang campur tangan politik (Separation Of Power). Bila Executive campuri urusan Legalslatif kesalahan dalam Perlembagaan Negara

“Tidak pernah berlaku dalam sejarah perundangan negara bahawa kuasa politik mencampuri urusan mahkamah secara terang-terangan,” ujarnya dalam sidang media khas di Wisma Majlis Perundingan Melayu di sini, petang tadi.

Beliau berkata demikian susulan pendedahan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) Dato’ Takiyuddin Hassan pada 10 Julai lalu di Dewan Rakyat berhubung dua pemimpin Pakatan Harapan (PH)dan seorang bekas pemimpin PH dipercayai menyalahgunakan kuasa sewaktu menjadi kerajaan.

Mereka adalah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas dikatakan terlibat dalam campur tangan kes 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) pada tahun 2018.

Menurut Takiyuddin, terdapat beberapa pucuk surat diminitkan oleh Tun, Guan Eng dan Tommy kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya membatalkan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng yang mempunyai kaitan dengan kes berkenaan.

Berhubung perkara itu, Shahbudin dari MPM, UMMAH dan NGO-NGO Islam berhasrat menyerahkan satu memorandum khas kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin pada 19 Ogos depan.

Beliau juga memohon pihak berkuasa menjalankan siasatan salahguna kuasa yang membabitkan tiga individu bekenaan tanpa rasa gentar dan pilih kasih.

Katanya turut menegaskan sekiranya berlaku salahguna kuasa tindakan pendakwaan hendaklah dilakukan dengan segera.

“Perdana Menteri pada waktu itu diberi kuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia menggunakan kedudukannya untuk mengatasi arahan atau peruntukan undang-undang iaitu mempunyai kepentingan dalam sesuatu perkara,” kata Mohd Zai.

Justeru itu katanya, perkara ini hendaklah disiasat mengikut Sesyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), 2009 iaitu salahguna kuasa

“Jadi kita akan serahkan kepada SPRM supaya perkara ini disiasat tanpa terpilih dan disiasat dengan telus,

Anonymous said...

SAJA AKO KOPI PES BULAT BULAT DARI BLOG LAMAN REFORMASI


MAHATHIR BERTEMU RUAS.


1. Dengan mudah Tunku Abd.Rahman tersungkur.begitu juga Tengku Razaleigh dan Tun Musa Hitam,apatah lagi Tun Abdullah Badawi dan disaingi sedikit hebat oleh Najib.

2. Tun bertemu ruas dalam perterungan dengan Anwar Ibrahim,kehebatan Anwar menyebabkan Mahathir sanggup menelan kahak dan menjilat ludahnya serta melutut dua kali meminta jawatan sebagai Perdana Menteri.

3. Kita tunggu perkembangan selanjutnya kerana pertarungan mereka dalam politik belum selesai...perterungan ini adalah perterungan KLASIK dalam POLITIK antara seorang DEMOKRAT ( Anwar Ibrahim ) dan seorang DIKTATOR ( Mahathir )...

Kita sama-sama nantikan siapa yang akan HINA sebelum mati?..dari sudut Pengajian Sains Politik.

Pandangan Sains Politik...


Komen ako senang jer

Haaahhhh tepokkkk... haahhh gadohhh jangan tak gadohhh

haahh gadoh lah sampai mati kami nak tepok smbil makan supee ring pop corn sama teh lemon ais dan coconut shake lagi... sluuurrrpppp muahh..!!

kikiki

#popcorntambah

Rakyat Sabah sekelian tolak dua kepala penipu ini..

#sabahmengundi

Anonymous said...

WAWASAN 2020 IS WAWASAN PHA CHU CHENG

If atok@pH failed to pee the Malaysian people now don't try to masturbed them...!

Matthias Chang Political Masturbation : I had tried to warn Mahathir don't masturbation Malaysian people and warn Tun about Kit Siang and Guan Eng. Then tell me, Mr Guan Eng, how is PH able to spend RM250 billion..!?

According to then Minister of Finance Lim Guan Eng, there was only RM450 million available in the coffers as of the 30th of April 2018. Do you believe (the previous government) left RM42 billion to us (the government)? It can’t be true as there were only millions, not billions.

“That’s why we need to impose the Sales and Services Tax (SST). We (government) don’t have enough money,” Lim Guan Eng said.
“But, I’m sorry. We need money to run the country. Otherwise, we will be facing an operating deficit,” Lim Guan Eng said.

PH government undertook to sell 12 strategic assets worth RM25.6 billion, including IHH Berhad (RM8.42 billion), Sapura Upstream (RM3.7 bililon), Acibadem Sigort (RM1.25 billion), Telco M1 (RM1.65 billion), TNB shares (RM1.05 bililon), Boustead Plantation (RM1.2 bililon), Axiata Digital (RM0.579 bililon), BDO Unibank (RM0.415 bililon), CIMB (RM0.364 billion), Royale Chulan Hotel (RM0.197 bililon) and the Hong Kong Consulate building, sold to a buyer from China (RM1.6 billion).

The biggest joke was Khazanah’s decision to sell 16% of its stake in IHH Healthcare to Japan’s Mitsui & Co for a meagre RM8.42 billion, leaving Khazanah only 26% equity interests in the company, a share cut worth RM13.13 billion today...!! This is the moron Mr Lim and Tun did to nation..!!

Do you think dropped out school ITM Mat Sabu@Kalunari, LGE@Fake Charted Accountan and Anwar Ibrahim@3rd Class Degree In Arts understand what Matthias Chang was mentioned..!?

It was a joke, as not only was IHH’s 2017 year-end value US$11 billion, it clocked an annual revenue of RM11.1 billion and a pre-tax profit of RM2.3 billion, making its shares worth many times more what Khazanah negotiated with Mitsui.

Lawyer and author of the Future Fast Forward Trilogy, Matthias Chang, took a swipe at Lim Kit Siang today, calling on the people to tell the DAP supremo uno to “shut up.”

In a fiery, no holds barred signature write-up, the one-time political secretary to fourth Malaysian premier Tun Dr Mahathir Mohamad said people should bombard the senior Lim and tell him to “stay at home and to indulge in self-serving political masturbation.”

“Tun M was blinded by Kit Siang’s false subservience and Kow Tows. Tun M fell for it. I had told Tun M, Kit Siang and Lim Guan Eng are arrogant scumbags.
“Tun did not listen...Tun try to masturbation Malaysian people.!!!??

“Karma is in play now Tun Mahathir”. His grand child supposed goes to jail after she drunk till breaking SOP of control movement order.

Most important thing make sure BOBOI karma must lost this useless legacy will end forever in Malaysian history..!!

The moron Tun if you failed to pee Malaysia don't try to masturbation the Malaysian people during PH goverment in power..!!!

I repeat.!!!

Saya ulanggg..!!

If PH failed to pee Malaysian , Don't trying to mustarbating Malaysian people..!! No brain..!?

To all rakyat Sabah do you want atok@pH pee on you twice..!?

#sabahmengundi

Situs Judi Poker Online Terpercaya said...

Website bandar q dan dominoqq paling ternama dan paling terpercaya di Asia ^^
Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat :)
Memiliki 9 Jenis game yang sangat digemari oleh seluruh peminat poker maupun domino qq

Agen Poker Online
IDNPLAY
Situs Judi Poker Online Terpercaya
Situs Judi Poker Online Pkv
Bandar q
Bandar Poker Online
Poker Online Terpercaya
Agen Poker Online Terpercaya
agen poker online
agen poker pkv

Tangential Malay Search Results